torsdag den 25. april 2013

25.04.2013


Som jeg skrev i sidste indlæg, så er CC cream ikke et helt nyt fænomen. Men det er bare igen, først nu kommet til Vesten.
CC creamen er en opgradering af BB creamen, og er god ved at den skal kunne tilpasse sig alle hudfarver, trods at den kun fås i 2 farver.
De to farver er også specielle, fordi disse er lavet til din hudtone, hvor du kan være enten kold (grålig) eller varm (rødlig/gullig).
Det bedste ved den skulle angiveligt være at den virker matterende, på den måde at den giver et pudder-finish! Ja, en creme som ligner en foundation med pudder ovenpå!
Den er vandfast!
Sidst er alle CC creams bygget på det samme som grundprincipperne for en BB cream, og de har alle anti-age egenskaber.

Alt dette betyder at jeg faktisk er lidt i tvivl om Rachel K's CC cream var den første af sin slags, sådan som det påstås.

Ikke desto mindre er det jeg har besluttede at kaste mig ud i!
Den er ret dyr, ca. det dobbelte af en BB cream, så jeg var temmelig spændt på om den kunne leve op til forventningerne (som for én gangs skyld var tårn høje!).



Jeg fik den hjem lige i slutningen af februar og tog den på helt som min almindelige BB cream. Hvilket var en rigtig dum ide! Jeg plejer at komme concealer under BB creamen, men det er bestemt ikke en ting du skal gøre med en CC cream. For det skinner igennem og skriger virkelig til himlen, at du prøver på at skjule noget!
Udover dette virker CC creamen matterende, så en kold blæsende dag og en cykeltur endte ud i tør hud og en talgknop :(

Så jeg smed den ind i skabet, og besluttede at dér kunne den skamme sig!


Da april kom med lidt varmere vejr, tog jeg den modvilligt ud af skabet igen og påførte den på en lidt anden måde:
Med en applikationssvamp, og ikke fingrene.
Samt at jeg kom concealeren på efter CC creamen.

Og det fantastiske skete; jeg elskede den!

Den kan være lidt svær at påføre, fordi den ligepræcis giver den matterende pudder effekt, kan det let give 'striber'. Heldigvis er de lette lige at duppe væk med fingeren, efter at cremen har haft ca. 5 min. til at sætte sig i.

Jeg har endda lavet ekstra arbejde og sammenlignet de 3 cremer på min arm:




Første: Skin79        midt: Peripera      sidst: Rachel K



Efter de er blendet ind i huden:



Jeg syntes det er meget tydeligt at se en forskel på dem alle sammen.
Og jeg blev faktisk selv lidt chokeret over hvor grå peripera er i forhold til de andre. Det må være den høje dækkeevne!

Jeg fik en lille ekstra gave med da jeg bestilte CC creamen, så den skriver jeg om næste gang!



Køb den på den officielle side , eller luxola (de har altid fantastiske tilbud, men der kommer 99% sikkert importafgift på begge disse sider)
Du kan vælge at betale lidt ekstra for den på ebay.com, men tilgengæld er der minimal risiko for importafgift.

Like bloggen på facebook!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar