fredag den 19. april 2013

19.04.2013



Så sagen er at jeg de sidste par år måtte se til at min hud har dannet 2-3 vældigt flotte pigment pletter om året.. I ansigtet. Hvilket jeg faktisk er rigtig rigtig langt fra tilfreds med. Jeg har haft prøvet Prioris blege serumer, med meget langsomt og lidt held (hvilket er mærkeligt, for det virker for alle andre), jeg går med spf 25-50 hver dag og har skam osse kastet mig i, både med frugtsyre og masker. Men nej, pletterne komme og går stadig helt som det nu passer dem.


Så er det at jeg længe har siddet og kigget på på udenlandske hudpleje produkter, som I nok har fundet ud af at jeg har en forkærlighed for.
Og især i Asien skal man jo have en helt ensartet hud, tænk også på den meget stærkere sol end her. Hvilket betyder at der selvfølgeligt er en masse at vælge imellem, dog fandt jeg frem til at deres fantastiske ingredienser til at blege huden (vitterligt gode), blev udskældt på amerikanske sider for at være en smule kræftfremkaldene. Sjovt nok havde jeg intet problem i dette, så længe der først en pæn hud med. Jeg ved det, wtf.

Det var først her nogle uger efter at jeg kom i tanke om at jeg jo som kemi-studerende, har adgang til kemi-databaserne (ja, så hurtigt er jeg i dagligdagen). Så de to top ingredienser kom en tur derind:

Adenosine – er er virkeligt godt stof til at bekæmpe rynker i huden, der er ingen her og nu fare ved at bruge det.
Men; det er et mutagent stof som har skadelig virkning på arveanlæget, og er også opskrevet til virke nedsættende på frugtbarheden.
Ikke kræftfremkaldene som de amerikanske sider skrev.





Arbutin – Et formidabelt blegestof til huden. Men helt ligesom Adenosine er det markeret til at have en skadelig virkning på arveanlæget.

Stofferne er selvsagt af denne grund ikke godkendt i kosmetik i EU, men hvis du ligesom mig køber produkter andre steder fra. Så hold øje med ingredienserne.

Jeg selv kunne leve med hvis det var en smule kræftfremkaldene, fordi det er så mange ting. Men kan ikke leve med at det ligefrem er sat så voldsomt op, at man nærmest kan blive steril. Det går jeg ikke med til, før jeg er 50.

Håber det kan hjælpe nogen af Jer !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar