tirsdag den 26. februar 2013

26.02.2013


Skal vi starte med mælk og mejeriprodukter!
Mælk er super godt, det ved vi alle! Det giver kalk til sunde knogler og tænder, så giver det massere af protein! Protein er en vital del for en sund krop, og for udseendet er det med til både at opbygge/reparer hår, negle og hud.

Som vegetar har jeg en enkelt gang oplevet ret så seriøs protein-mangel (Jeg var lige blevet opereret og ingen havde fortalt mig at jeg liiiige skulle huske at spise dobbelt så meget protein. Flot hospital! Tak for det!), og det er bestemt ikke sjovt! Det føles som om at kroppen sover; ikke at den snore sover, men som om at kroppen er tung og så absolut ikke vil bevæge sig.
Det er dybt ubehageligt og jeg troede jeg var alvorligt syg. Lige indtil jeg gav mig i kast med æg, bønner, ost og mælk. Så var det pist væk på 30 minutter!
Så ja, protein er vigtigt! Spis det!

Men mejeriprodukter som det her jo handler om, de kan være rigtig dårlige for din hud hvis du har tendens til bumser eller acne!
For af en eller anden årsag, så gør de problemet meget meget værre, og jeg aner ærligt talt ikke hvorfor.
Men holder du dig bare en uge fra mejeriprodukter, så vil du få så flot en hud med mindre bumser!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar