lørdag den 20. juli 2013

20.07.2013


Mange syntes at de døjer med mørke rande under øjnene, og for at være helt ærligt? Så griner jeg hver gang lidt for mig selv, for jeg har kun mødt én hvis mørke rande er værre end mine!

Ja, det er helt fint med dig tænker du sikkert. Men, kan I andre prale af at selv Jeres ret så dygtige make-up-lære måtte give fortvivlet op, i et forsøg på at dække dem. Det endda med tyk cake-foundation og ligeledes concealer?

Nej, det tænkte jeg.

På almindelige dage lever jeg med de mørke rande, for jeg syntes det ser værre ud at dække dem så voldsomt til at det giver rynker og en tydelig kage under øjet.
De bliver derfor kun let dækket med foundation, concealer og highlighter. Men uden problem kunne jeg bruge denne concealer til dem hver dag:

Som I kan se er det noget jeg helst undgår.

Så, nu tror jeg at jeg har overbevidst Jer om at når jeg kommer med mine bedste tips til bekæmpelse, så er de forhåbentligt gode!

  • Sørg for at få nok søvn! Ja, det er den klassiske, men den virker! Endnu bedre er det hvis du går tidligt i seng, så kroppen rigtigt kan genopbygge sig selv.
  • Dyrk motion. Af en eller anden grund virker det super godt.
  • Drik 2 liter vand hver dag, og her mener jeg vand! Alt det andet tæller ikke! Ophobede affaldstoffer viser sig først ved øjnene.
  • Undgå for meget salt! Jeg kan altid se det på mine øjne dagen efter, ikke nok med at de er mørkere; huden virker også slap.
  • Fjern din make-up før du går i seng. Ikke at gøre det, gør alting meget værre end det er.
  • Brug en øjencreme! Den eneste (ud af rigtig mange, og mange rigtig dyre) så er exuviances Brightening Bionic Eye Creme Plus det eneste som har virket på randerne. Den virkede fantastisk, men den tørrede huden så meget ud at jeg desværre måtte beslutte at det ikke var det værd.
  • Lad være med at dække med for tyk make-up. Tro mig, jeg ved at det er fristende. Men jeg ved også at det ser endnu værre ud, med for meget make-up, efter kun en halv time.
  • Noget andet jeg har prøvet som virker hver gang, er at tage en detox fodplastre kur. Mange læger skriger lidt voldsomt nok om at det er penge ud af vinduet, noget pjat og jeg ved ikke hvad (jeg ved heller ikke hvad det hysteri skal til for). For mig har de virket på randerne!

Ting som tit bliver fremhævet til at virke, og som ikke har hjulpet for mig:
  • At køle øjenområdet (undtaget ved allergi, her er det rart), komme agurkeskiver eller mælk på. Det kan være at det hjælper for nogen. Men det har aldrig hjulpet mig det mindste, kun at det har gjort ondt i øjnene!
  • At undgå koffein, igen jeg siger ikke at det ikke virker for dig måske, det giver god nok mening at gøre det. Men for mig gør det ingen forskel.
  • Øjenserumer, der er snart lavet mange! Og nej, hvis det stod til mig, så skulle du ikke bruge penge på dem.


En sidste ting, som næsten også virker hver gang er selvbruner eller en solkysset hud. Kontrasten mellem din hud og randerne bliver mindre synlig. Så svigter alt andet, så prøv det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar