mandag den 15. juli 2013

15.07.2013


Fra ansigtet og videre til øjnene, men jeg er sikker på at mange fokuserer på dem. På den ene eller den anden måde.

Hvis du er i midten af 20'erne så kan du nok godt følge, håber jeg, at man begynder at fokusere på at undgå rynker om øjnene.
Øjenhuden er den tyndeste hud du har på kroppen; under 1mm tyk! Det er derfor meget vigtigt at du ikke kommer peeling eller anden form for exfolierende-produkter omkring øjnene.

Dette gør også at øjenområdet er meget mere udsat for rynker og pigmentpletter end resten af kroppen. Prøv at forestille dig de mange tusinde bevægelser du laver med øjnene bare på en enkelt dag, samtidigt med at huden er så tynd. Det slider gevaldigt!

Gode råd for at passe på øjenområdet er derfor mange, men jeg skal bestemt komme med dem som jeg bruger hver dag!


Sørg for kun at vaske området med en mild rens/make-up fjerner, og lade være med at hive i huden når du gør det!
Har du meget øjenmake-up på, så væd et par vatrondeller i øjenmake-up fjerne og læg dem på øjnene i ca 30 sekunder. Det opløser make-uppen og du kan stille og roligt fjerne make-uppen.

Herefter kan du kommer serum (du kan faktisk trække din ansigtsserum op om øjnene, hvis den ikke har for kraftigt en virkning) og øjencreme på. Morgen og aften! Ja, jeg er meget krævende, men det betaler sig virkelig!

Om morgenen er det ligeledes vigtigt at du kommer spf om øjenområdet, for at beskytte huden ekstra. Ligeledes er solbriller i tasken en god idé, skarpt lys kan få dig til at knibe øjnene sammen, ikke nok med at det giver rynker om øjnene. Så spænder det faktisk også pandemusklerne, og du får tilmed rynker her. Samt hovedpine hvis du er super uheldig, det er I nok ikke, men det er sket for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar