onsdag den 27. marts 2013

27.03.2013


Jeg sidder og er gået helt i stå med forklaringer og anmeldelser af BB og CC creams. Men, så kom denne måneds goodiebox ind af døren, og må indrømme at jeg er skuffet. Ideen bag denne måned er at give billige favoritprodukter, hvilket er en rigtig god ide!
Men, men men! Head & Shoulders shampoo?
Jeg hader den ikke fordi den sælges i supermarkeder, jeg mener fred være med det, men fordi den er lavet til skæld!
Rigtig mange tror at de har skæld, men skæld er i virkeligheden er svamp i hovedbunden, som kræver professionel behandling og helt bestemt en tur til lægen. Men heldigvis er det kun få forundt at lide af denne 'sygdom'.

Så, hvad er det så som så mange tror er skæld? I langt langt de fleste tilfælde er det en tør hovedbund!

Og det var derfor jeg blev så forskrækket da jeg kiggede på ingredienslisten på Head & Shoulders:



Hvis I kan se ingrediens nr. 2 og 3 - Sodium lauryl sulfat og sodium laureth sulfat. Dette er meget almindelige ingredienser i shampoo, for at få dem til at skumme (prøv at kigge på din egen), men problemet med dem er at de udtørrer hud og hår helt ekstremt! Så at head & Shoulders har valgt at komme hele 2 ekstremt udtørrende ingredienser i deres shampoo, det gjorde mig faktisk sur. For hvor mange bliver ikke ført bag lyset, og tror at de skal have pænere hår kun for at ende med et endnu værre resultat.
Jeg har lært det på den hårde måde med at bruge de ingredienser (som også er næsten eneste ingrediens i opvaskemidler - vil du vaske hår eller hud i den?), fordi jeg har krøller. Og krøller giver som bekendt meget meget tørt hår, som ender med at stå ud om hele hovedet på én. Så at bruge 'almindelige' shampooer er noget jeg har opgivet for længe siden!

Derudover blev jeg også ret så overrasket over at finde parfume så højt på listen, fordi en tør hud er sart og det er bestemt ikke den, du har lyst til at komme parfume på.

Håber det kan hjælpe nogen med at komme lidt hovedbundsproblemer til livs 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar