onsdag den 20. marts 2013

20.03.2013


Denne omgang skal det handle om noget du kan indtage, men også kan bruge på en lidt anderleds måde!
Æblecidereddike, altså det du både kan drikke eller komme på din æblekage og hvad ved jeg.

Jeg har også altid en flaske stående af eddiken, men jeg bruger det faktisk aldrig til at drikke. I stedet bruger jeg det til min hovedbund (Gerne sammen med en deep cleansing shampoo)!
Æblecidereddiken har nemlig den egenskab at den peeler huden for døde hudceller, samt virker antiinflammatorisk. Syntes du at jeg går til ekstremerne nu? (så kan jeg kun sige at det kan blive meget værre)
Da både Carita og Rene Furterer lancerede deres hovedbundspeelinger til 400kr. +, så måtte jeg simpelthen finde ud af hvad i alverden det gjorde godt for! Men købte dem gjorde jeg ikke, lige meget hvor gerne jeg ville!
Så i stedet fandt jeg ud af at de dødehudceller i hovedbunden, helt ligesom andre steder på kroppen, stopper huden til. Hvilket vil resultere i at håret måske ikke får nok næring eller kan vokse hurtigt, det kan tilmed blive fladt og føles tyndt!
Det var forfærdeligt!



Så jeg gik ud for at købe en flaske æblecidereddike, og blandede et par centimeter op i en kop og fyldte op med vand. Når jeg så er i badet skylder jeg ganske enkelt bare hovedbunden i blandingen, massere det lidt ind og lader det sidde 1-2 minutter.
Gør det kun én gang om ugen og følg efter med en hårmaske, for det kan helt sikkert godt virker udtørrende på håret.

Jeg er altid meget imponeret over, hvor meget fylde mit hår har fået efter at have peelet! Og så er ens hovedbund tilmed helt fri for den evige irritation/sår/bumser/død hud eller hvad det nu måtte være.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar