torsdag den 14. marts 2013

14.03.2013


Jeg fortsætter lidt med antioxidanter. Jeg ved ikke om I er blevet tudet ørerne lige så meget fulde af hvor vigtige de er som jeg gør, men jeg kan i hvert fald fortælle at de er vigtige. I alt!
Det er nemlig dem som i mange cremer osv. sørger for at de faktisk kan holde sig i 1-2 år i stedet for 14 dage. Det lyder da ganske godt ikke? Især hvis man kan tilføre samme effekt på sin krop (og hud).
En god kilde til antioxidanter er frugt med mørke farver! Blåbær, acaibær, jordbær, granatæble, tranebær, appelsiner osv!
Du behøver ikke at spise frugten frisk, en juice eller smoothie eller hvad du nu kan finde, fungere lige så godt!

Og så behøver du heller ikke at følge det gamle husråd med at spise citron når du er syg (er jeg den eneste, som fik tvunget flere skefulde citronsaft ned i svælget som barn?). C-vitamin er en udmærket antioxidant, men mange andre frugter er betydeligt bedre, både i smag og virkning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar