lørdag den 23. marts 2013

23.03.2013


Nu vi er ved både peeling og det at bruge køkkenting til kroppen, så giver jeg lige et godt råd mere!
Normalt hader jeg (HADER) selvlavet peelinger, fordi de enten er for grove og ødelægger huden, for klamme eller bare ikke i kategorien peelinger (vi kender vel alle dem som syntes det er åh-så-fantastisk at peelingen smelter på huden – det skal den ikke! Den skal peele!).

Mange hjemmelavet peelinger har som regel også madolier i, som intet godt gør for huden. Virkelig, hold oliven olien i din mad – molekylerne er alt alt for store til at kunne trænge ind i huden. Så du får bare et ulækkert fedtet lag på huden, som lukker den inde og giver bumser.
Men så var det at jeg stødte på en opskrift som foreslog at man blandede hvidt sukker i og en masse dårlig olie. Men den hvide sukker, det var noget jeg kunne stå inde for, for kornene er små og der er mange af dem hvis du laver sådan en blanding!



Så jeg byttede olien i ud med mandelolie eller en tørolie, som jeg ikke brugte alligevel.

Opskriften er meget simpel:
2 spsk fulde hvidt sukker, med top.
ca. 1.5 spsk fuld olie (evt mere til det får en konsistens du kan lide)

Bland det sammen og masser det godt ind i huden, inden du går i bad. Peelinger er nemlig mere effektive hvis din hud er tør.

Ét voila – flot hud, på en billig og hurtigt måde ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar