tirsdag den 10. september 2013

10.09.2013

I har helt sikkert hørt om 'beauty blender' make-up svampen, ikk? Den dér vanvittigt dyre make-up svamp (ca. 200 kr.), som så tilgengæld skulle gøre arbejdet og resultatet 100 gange bedre, sådan cirka.

Jeg er altid fan af nye ting, men lige meget hvordan du vender og drejer det: Så bliver en make-up svamp aldrig så meget værd.
Så, jeg gik på jagt på ebay! Og fandt en svamp til 10 kr!





Jeg fik den hjem, og miraklet åbenbaret sig: det er nøjagtigt samme svamp som beauty blender sælger. Jeg grinte lidt og gned mine små hænder af bar' glæde.

Den jeg valgt har en lidt flad ende, til den store flade i ansigtet, altså foundation. 


Samt en spids ende til concealer, altså næsefløj, øjne, bumser osv.


Inden den bruges skal den ind under vandhanen så den bliver fugtig. Svampen har en så speciel struktur, at dette gør at produkterne 'smelter' ind i huden og make-uppen bliver perfekt. Du kan ikke gøre noget forkert her!

  •  Ind under vand.
  •   Fordel foundation eller concealer hurtigt på området. 
  •  Dup på huden med svampen, så det blender jævnt og perfekt ind.
  •   Dup ligeledes med concealer enden, på bumser laver du en let drejende bevægelse. Og vupti de er væk!


Har lige set at man kan få dem i H&M, de har altså ikke samme rundeform, og jeg er derfor i tvivl om det kan give samme resultat.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar